Menu
nákupní košík
0
cz
CZK
kategorie
HONDA

Celica

TOYOTA Celica 7. generace

Celica byla původně určena pro motoristy, kteří mají rádi zábavu a styl, a víc než jen jednoduchý dopravní prostředek. Název je odvozen z latinského slova smyslu Celico "z nebe" nebo "nebeská". Přes všechny generace, vozy Celica byly postaveny na vysoce výkonných řadových čtyř-válcových motorech. Plány na Celicu začaly v roce 1967.

 

V roce 2000 Toyota zahájila výrobu sedmé generace Celicy. Vůz vycházel z XYR koncepce a příliš se od studie nelišil s výjimkou předního nárazníku a zadního spoileru. Nový model Celicy byl prvek projektu Toyota Genesis, úsilí přitáhnout mladší kupce k značce ve Spojených státech.

Nová Celica byla navržena v Calty design Research, Inc v Newport Beach v Kalifornii. Konstrukce kabiny posazené co nejvíce vpředu představovala vysoce módní vzhled u Indy cars. Ostré hrany, dramaticky strmé křivky, vysoká zadní část a radikálně nížší příď, to byl ostrý kontrast v porovnání s minulými modely. Nová Celica byla kratší na délku, ale nikoli v rozvoru, a ohromila veřejnost výrazně sníženými předními a zadními převisy.
 
Tato Celica přišla ve dvou stupních výbavy, GT poháněná úsporným 1,8 L 4-válcem o výkonu 143 koní a GT-S poháněna výkonově vyšším 1.8 L 4-válcem s výkonem 192 koní, vyvinutém ve spolupráci s Yamahou. Oba tyto motory představovala Toyota jako VVT-i (Variable Valve Timing with Intelligence) systém, který nepřetržitě mění časování vačkové hřídele. GT-S byl více agresivní systém nazývaný VVTL-i (Variable Valve Timing with Lift and Intelligence), který je podobný VVT-i. Podobný až do 6200 otáček za minutu, poté nastupuje tzv. LIFT, kdy jsou ventily více zdviženy za účelem poskytnout prudký nárůst v síle, což představuje 40 koní rozdílu. V Evropě byly oba modely vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou.

V roce 2001 uvedla Honda na trh model Acura RSX  s 2.0 L 4-válcem a výkonem 200 koní, který konkuroval Celice.

V roce 2002 Toyota také provedla některé změny na Celice GT-S, otáčky byly omezeny na hranici 7800 otáček za minutu, z původních 8350.

V roce 2003 Celica dostala facelift, s revidovaným předním nárazníkem, přepracovanými zadními světly a přidáním několika nových barev. GT-S byla také nyní vybavena drive-by-wire škrticí klapkou, čímž byla zkrácena odezva na plyn. Toto opatření mělo nahradit neschopnost programovat řídíci jednotku.
 

V červenci 2004 Toyota oznámila, že Celica (stejně jako MR2) bude ve Spojených státech ukončena na konci roku 2005 kvůli rostoucí konkurenci a nedostatku prodeje.

Poslední Celica sjela z výrobní linky 21. dubna 2006 v Japonsku.

 

 

X

Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.