Menu
nákupní košík
0
cz
CZK
kategorie
HONDA

Japonské zbraně dostřílely


9 pohřbených japonských vozů, které si zaslouží mít svého nástupce
 

Může se zdát, že japonské automobilky mají ve zvyku vraždit svoje rychlá auta, aniž by je nahradily novou generací modelu.
Zde je 9 vozů, o kterých si myslíme, že by měly žít dál v podobě nového modelu.

 

Říkalo se, že Subaru BRZ by mohlo zaniknout hned po první generaci. Naštěstí se ukázalo, že je to omyl a bylo již potvrzeno, že BRZ bude k vidění na silnici v podobě druhé generace. Spousta rychlých japonských vozů takové štěstí nemělo.

Ve skutečnosti, ze všech světových automobilek, u výrobců ze země vycházejícího slunce se zdá, že mají talent přinést na trh ikonické a kultovní vozy z jedniného důvodu, následně je pohřbít.


 

1. Toyota MR2

Toyota nám dala celkem tři generace tohoto sporťáčku s uložením motoru vzadu. Poslední generace vážila těsně pod jednu tunu a byla poháněna řadovým čtyřválcem VVT-i o objemu 1,8 l s výkonem 138 koní. Produkce byla zastavena v roce 2006 a Toyota již nikdy nenabídla přímého nástupce.


 

2. Mazda RX-8

Mazda nám ukázala svůj rotační motor, když nahradila RX-7 více dostupnou RX-8. Rotační motor ‘Renesis’ o objemu 1,3 l (známý také jako Wankelův rotační motor) dodával Mazdě s náhonem na zadní kola výkon 198 nebo u silnější verze 227 koňských sil.

Prodej na evropském kontinentu byl ukončen v roce 2010, jelikož neefektivní rotační motor prokázal, že díky zpřísněmým emisním normám již nemá v Evropě šanci. Ve vzduchu jsou zatím jen fámy o nástupci s rotorem, ale nic z toho nebylo oficiálně potvrzeno.


 

3. Honda S2000

U neuvěřitelné S2000 je do jisté míry zaručeno, že může být označována jako klasika a může o tom svědčit i fakt, že S2k byla jen jedna. Roadster s motorem vpředu a zadním náhonem skrýval pod kapotou dvoulitrový čtyřválec F20C, který při 8300 ot./min. burcovalo 204 koní.

Tento model si vyžadoval velice ostražitého řidiče. V prvních verzích dokonce chyběla i kontrola trakce. S2000 budila respekt, ale odměnou bylo brilantní svezení v dobře vyváženém dravci s tuhým nastavením podvozku.


 

4. Honda Integra Type-R

Ingredience pro mocnou Type-R nebyly složité: Vysoko-otáčkový motor VTEC pod kapotou, nízká váha a výkon přenášený na přední kola pomocí samosvorného diferenciálu. Nicméně, tyto ingredience společně vytvořily neuvěřitelně zábavné auto. Není třeba zmiňovat, že tento kousek byl jeden z nejlépe ovladatelných vozů s předním pohonem, který kdy spatřil světlo světa. Každopádně poslední reinkarnace Integry zemřela v roce 2006 a vzala s sebou i Type-R.


 

5. Toyota Supra

Supra si prošla dohromady čtyřmi generacemi. Na konci devadesátých let byl prodej v různých koutech světa ukončen. Poslední Supra sjela z výrobní linky v Japonsku v roce 2002 a od té doby již nová supra k vidění nebyla. Čtvrtá generace je pravděpodobně nejvíce oblíbené auto. Legendární 2JZ řadový šestiválec s objemem 3.0 l, který ve verzi s dvěma turbodmychadly dosáhl až k 276 koním.

Rýsujou se však naděje a je docela možné, že název Supra nakonec ponese koncept FT-1, který nedávno Toyota představila.


 

6. Honda Prelude

Prelude se zrodilo 24. listopadu 1978 a užilo si svou slávu v podobě pěti generací. Výroba byla ukončena v roce 2001 po uvedení Integry na trh. Název Prelude bylo původně ochrannou známkou Toyoty, ale nakonec bylo označení ponecháno Hondě.

Poslední generace Prelude byla v Evropě k mání od roku 1996 s nabídkou motorů 2.0 l a 2.2 l s výkony 133, 185 a 200 koní.


 

7. Toyota Celica

Celica byla světu představena hned v sedmi generacích. Poslední sedmá řada byla vyráběna od konce roku 1999. Do roku 2001 měla pod kapotou čtyřválec VVT-i o objemu 1.8 l, ketrý lehké předokolce nabídl 143 koníků. V roce 2001 se objevila i našláplá verze s motorem VVTL-i od Yamahy o výkonu 192 koní.

Produkce byla ukončena rokem 2006, kdy v Japonsku sjela z linky poslední Celica. Bylo to na dlouhou dobu, než Toyota přišla po několika letech se sportovním autem (GT86), které ale i přes původní spekulace název Celica neoživilo.


 

8. Mitsubishi 3000GT/GTO

S 280-ti koňmi z třílitrové V6, bylo kupé od Mitsubishi docela rychlá hračka. Tento model měl spoustu vymožeností. Elektronicky ovládaný podvozek nebo elektronicky nastavitelný výfuk byste dnes těžko u jiných modelů hledali. Ve své době bylo Mitsubishi daleko vpředu a to byl ten problém. GT3000 si často vybíralo svou daň v podobě až směšně nákladných oprav. Když například právě zmiňovaný elektronický podvozek začal kolabovat, cena nebyla zrovna nízká.

Výroba běžela až do roku 2000 a název GTO nebo GT3000 nadobro zmizel.
Návrat tohoto modelu je velice nepravděpodobný.


 

9. Nissan Silvia

Miláček JDM scény. Název Silvia může být svými kořeny vystopován až k Datsunu CSP311, který byl vyráběn v letech 1965 - 1968. Jeho vzkříšení proběhlo v roce 1979 pod názvem S10 a byl následován S11, S12, S13, S14 a konečne S15. S15 nabídla 250-ti koňovou oturbenou verzi dvoulitrového motoru SR20DET, ale v roce 2002 byla produkce ukončena a s tím i jméno Nissan Silvia.

Nissan sice stále vyrábí výkonná auta jako 370Z a GT-R, ale nic z toho není přímým nástupcem Silvie.

 


 
X

Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.