Menu
nákupní košík
0
cz
CZK
kategorie
HONDA

Type-R FK8 výfuk

Honda Civic Type-R FK8 výběr výfukového systému

Pokud se zaměříme na design posledního Type-R, možná všechny zaujme i neobvyklý počet koncovek výfuku. 4-koncovkový výfuk u FK2 byl nahrazen nižším počtem koncovek s centrálím vyustěním. Na novém ostrém Civicu jsou nyní 3 koncovky, z nichž jedna je menší a to včetně i jejího potrubí. Jedná se snad jen o inspiraci designérů ve voze Ferrari F40? Ani ne!
Každá ze tří koncovek má svou funkci. Při nižších otáčkách motoru proudí výfukové plyny všemi třemi částmi potrubí za účelem vytvoření velice dynamického, "chraplavého" zvuku. Ve středních a vyšších otáčkách, středová koncovka s užším potrubí funguje jako určitý negativní prvek, který vytváří zpětný tlak a snižuje tak rezonace v kabině vozu.
Vetšina výrobců zachová tento design, někteří udělali přesný opak, jiný zase použili jen dvě koncovky. Jaký ale vybrat výfuk a jaký je ten správný pro Vás a Vaše potřeby? Odpověď nebude jednoduchá, protože každý preferuje jiný zvuk a má jiné požadavky. Pojďme si ale shrnout specifikace, výhody a nevýhody jednotlivých výfuků, které jsou aktuálně na trhu.


Invidia catback výfuk Gemini R400

Invidia je zárukou kvality a přesnosti zpracování. Výfuky vydrží desetiletí a nenajdete na nich jedinou známku rezavění. Design zachová sériový počet koncovek, avšak všechny koncovky mají stejný průměr a to i samotné potrubí k jednotlivým koncovkám. Výfukové plyny budou tedy neustále proudit všemi koncovkami, nebudou nijak usměrňovány a už od nižších otáček bude zvukový projev velice agresivní.

  • + cena
  • + kvalita oceli
  • - vysoká hlučnost
  • - jednostěnná konstrukce koncovek


MagnaFlow catback výfuk Black

Velice kultivovaný a decentní výfuk od americké kultovní firmy. Výfuk má tři koncovky, ačkoli prostřední je napojena svým potrubím na koncovku pravou. Výsledkem je poměrně tichý zvuk v nižších a středních otáčkách. Opravdová bestie se probudí až po sešlápnutí plynového pedálu. V balení je dodáván prostřední díl s tlumičem nebo bez něj. Můžete si tak vybrat, poukd by byl výfuk příliš hlučný nebo naopak moc tichý. Koncovky mají karbonový vzhled, který skvěle kopíruje zadní difutor.

  • + výfuk od kultovní společnosti s mnohaletou tradicí
  • + středová část s tlumičem nebo bez tlumiče (oboje varianty součástí výfuku)
  • + karbonnové koncovky
  • - vyšší cena
  • + / - decentní zvuk v nižších otáčkách


GReddy Supreme SP catback výfuk HG Triple

Japonský výrobce svým deignem vybočuje. Catback se vyznačuje centrálním potrubím s velkým tlumičem, ke kterému je navařena největší koncovka z tria. Postranní koncovky jsou napojené na zvukové komory, které mají za úkol zmírnit celkovou hlučnost výfuku. Hlavní úlohu výfuku zde ovšem plní středová koncovka, která je u tohoto catbacku primární.

  • + TOP výrobce z Japonska
  • + exkluzivita
  • - nijak zajímavý zvuk
  • - vysoká cena


Takeda duální catback výfuk

Zajímavý výfuk od americké společnosti aFe Power. Výfuk v podstatě zachovává sériový design s tím rozdílem, že středová koncovka s potrubím není opatřena žádným tlumičem. Postranní tlumiče mají rychloprůchozí charakteristiku. Zvuk je velice líbívý, hlasitý, ale kultivovaný. Výfuk je nabízen ve více barevných provedení koncovek.

  • + skvělý design
  • + perfektní kvalita
  • + agresivní, kultiovaný zvuk
  • + varianty koncovek


 

X

Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.