Menu
nákupní košík
0
cz
CZK
kategorie
HONDA

MX-5, ideální míry japonské topmodelky

Nová Mazda MX-5 pro rok 2015 byla odhalena! Zde jsou nejnovější detaily vozu, datum uvedení na trh, cena a technicke informace.

Nejoblíbenější roadster na celém světě, Mazda MX-5, má zcela nový vzhled. Po 25-ti letech a s počtem 720 407 prodaných kusů na světě, byla konečně nová MX-5 čtvrté generace odhalena. Kratší, nižší a širší oproti současnému modelu, také váha byla snížena o neuvěřitelných 100kg.

Prodej by měl být zahájen na počátku roku 2015 a cena by se měla pohybovat okolo 700 000 Kč, což je podobná cena i současné generace vozu.

Příští měsíc bude roadster debutovat na pařížské výstavě.


Mazda svůj nový model představila současně ve Španělsku, Japonsku a Severní Americe. 
Stejňe jako u Mazdy 3 a 6, se na vizáži MX-5 podepsalo designérské studio Kodo. Na rozdíl od limuzín, které mají měkčí linie, má nové kupé agresivnější tvary. Ostré kaskádovité hrany a rozšířené blatníky jsou dominantou "Japončíka". Úzké LED přední světlomety a hluboko posazená světla pro denní svícení dodávají vozu výrazný a nápadný vzhled.
Většina nových modelů se drží trendu zvětšování svých proporcí. V případě roadsteru je tomu jinak, v porovnání s předchozími generacemi je nová MX-5 prcek. O 105mm kratší, 20mm nižší, ale o 10mm širší než odcházející model. Rozvor náprav byl také snížen o 15mm stejně jako přední a zadní převisy o 90mm.


Interiér

Interiér je příznivcům Mazdy už dobře známý příběh. Většina funkcí a technologií byla převzata přímo od Mazdy 3, takže informační systém a jeho ovládací kolečko není žádnou novinkou. Interiér a ovládání funkcí jsou zaměřeny výhradně na ergonomii řidiče. Kapota byla snížena, A-sloupky a čelní sklo byly přemístěny více dozadu a tím je řidiči umožněn lepší výhled na vozovku. Nicméně, zabudované reproduktory v opěrkách hlavy jsou novinkou.


 

Technologie

Základem čtvrté generace bude nová řada motorů SkyActive, které byly představeny začátkem tohoto roku na New Yorském autosalonu. Páteří nového modelu je lehký SkyActive podvozek, který významnou částí přispívá k úspoře 100kg váhy.
Váha této topmodelky by se měla pohybovat pod 1050kg. Díky novým proporcím dokázala Mazda motor usadit za přední nápravu a blíže ke středu vozu, než kdy předtím. Všechny tyto faktory snižují těžiště vozu, což by mělo zlepšit ovladatelnost a chování na silnici.


Motory

Volba motorů zatim zůstává nepotvrzena, ale v tomto stádiu se již dá předpokládat, že budou nabízeny motory SkyActive o objemu 1,5 l nebo 2,0 l. Motory by měly distribuovat výkon 130 nebo 165 koní. 6-ti stupňová manuální převodovka bude standardní výbavou, automatická převodovka bude k dispozici jako volitelná výbava.

Některé zvěsti také nakously možnost usadit do roadsteru naftový motor, to ale nebylo oficiálně potvrzeno. Podobně tomu je tak i s myšlenkou nadupané verze MX-5, Mazda se v tomto případě přednostně zaměřila na ušetření váhy a snížení emisí CO2.

X

Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.