Menu
nákupní košík
0
cz
CZK
kategorie
HONDA
PRL intercooler FMIC mezichladič - Honda Civic X Type-R FK8 (17+)

PRL intercooler FMIC mezichladič - Honda Civic X Type-R FK8 (17+)

0% (0 hodnocení)
Max. výkon: 550 HP. Rozměry chladícího jádra: 673 x 89 x 178mm. Materiál: hliník.
24 200 Kč
obvykle 6 - 9 týdnů
ks
katalogové číslo: PRL-IC-CTR
záruka:24 měsíců
výrobce:PRL Motorsports
cena bez DPH:20 000 Kč
cena vč. DPH:24 200 Kč
podrobný popis
parametry
odkazy
diskuze

PRL Intercooler pro Civic FK8

Není žádným tajemstvím, že nový Type-R je náchylný k úniku sálavého tepla a tím je limitován skutečný výkonový potenciál motoru a turbodmychadla. Podle PRL je řešení jednoduché, tedy snížit toto sálavé teplo a zvýšit tak výkon a pružnost motoru. Mezichladič PRL má schopnost odolat až výkonu do 550HP. Chladící plocha je zvětšena o 85% a průtok zvýšen o 83% ve srovnání se sériovým intercoolerem.

Nástup turba se navýšil o cca 100-200ot./min se sériovým turbodmychadlem a stále zůstava mnoho prostoru pro nejrůznější typy úprav a vašich cílů. Při instalaci není nutné žádné řezání nebo vrtání. PRL intercooler se motnuje pohou výměnou kus za kus, bez dalších úprav a s použitím OEM  hadic.

Specifikace:
Max. výkon: 550 HP.
Rozměry chladícího jádra: 673 x 89 x 178mm
Materiál: hliník.

Sada obsahuje:
PRL Motorsports 2017+ Civic Type-R FK8 Intercooler.
Montážní příslušenství.


Informace ohledně intercooleru se serveru civicx.com

FMIC Friday? Finally we have some dyno testing and data for you guys!


Here is an overall comparison from what we have gathered thus far with our 2017 Civic Si in terms of gains. We chose the dyno runs to compare because these are all 4th gear pulls with identical coolant temps and knock values (~55%). All of these pulls are untuned and using the factory Honda ECU mapping.

  • 100% Stock Civic Si Baseline: 186 hp & 215 ft/lbs tq
  • 100% Stock Civic Si + Stage 1 Intake: 191 hp & 216 ft/lbs tq
  • 100% Stock Civic Si + Stage 1 Intake + Catted DP/FP Combo: 207 hp & 221 ft/lbs tq
  • 100% Stock Civic Si + Stage 1 Intake + Catted DP/FP Combo + FMIC Kit: 216 hp & 224 ft/lbs tq

In other words we gained 9 hp and 3 ft/lbs tq by simply bolting on our FMIC kit in comparison to the factory intercooler setup.

Before anyone says it, we already know somebody is going to say, "OMG that's it?" Let's take a bigger look at this.


Here are three back-to-back (all runs within 2 minutes of each other) 4th gear dyno pulls with the stock intercooler, our Stage 1 Intake and catted downpipe/front pipe combo. As stated in an earlier thread, this car HATES 4th Gear dyno pulls from the factory. Notice the power loss from heatsoak during these back-to-back dyno pulls. This heatsoak only gets worse on hotter days or during even more extreme conditions like extended spirited driving and racing.

Run 6:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 178 F Start / 189 F End
  • IAT Pre IC: 99 F Start / 100 F End
  • IAT Post IC: 99 F Start / 124 F End

Run 7:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 190 F Start / 212 F End
  • IAT Pre IC: 102 F Start / 102 F End
  • IAT Post IC: 115 F Start / 138 F End

Run 8:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 200 F Start / 228 F End
  • IAT Pre IC: 107 F Start / 108 F End
  • IAT Post IC: 126 F Start / 156 F End



Here are three back-to-back (all runs within 2 minutes of each other) 4th gear pulls of the same car, but with our FMIC kit added. The car responded MUCH better to repeated abuse and testing; heatsoak was drastically reduced.

Run 6:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 181 F Start / 201 F End
  • IAT Pre IC: 96 F Start / 96 F End
  • IAT Post IC: 90 F Start / 99 F End

Run 7:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 196 F Start / 217 F End
  • IAT Pre IC: 100 F Start / 102 F End
  • IAT Post IC: 95 F Start / 104 F End

Run 8:

  • Knock Value 55%
  • Coolant Temp: 199 F Start / 218 F End
  • IAT Pre IC: 105 F Start / 99 F End
  • IAT Post IC: 96 F Start / 106 F End

All dyno testing was performed on the same day. We saw as much as a 50 degree drop or an average of 36 degrees in post intercooler intake air temps on stock ECU mapping by simply swapping out intercooler setups. These results will only be amplified when running more boost via ECU tuning. More boost out of a tiny turbocharger = higher temps. Higher temps = increased chances of knock/detonation, thus limiting power and reliability.

Though the power gains may seem minimal on a stock or near stock car running factory boost levels, gains become much greater when turning the boost up and pushing things to the max. Aftermarket intercoolers are intended to reduce post intercooler intake air temps as much as possible to make the engine and forced induction system as efficient as possible, thus drastically improving engine/component longevity. We expect our Cobra CAI system to compliment this FMIC quite well in an effort to reduce intake air temps even more!

 

Motorizace2.0T Type-R
Diskuze je prázdná.
přidat příspěvek do diskuze
X

Pro základní funkce, příjemné používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu i pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies.